Dvě rychlá vegetariánská jídla | RECEPT

Jsou dny, kdy si člověk v menze prostě žádné jídlo nevybere. Navíc jakožto chudý student si nemůžete dovolit každodenní restaurace, takže co jiného zbývá než si uvařit.. Jenže když bydlíte na koleji nebo prostě nemáte tolik času, musíte vařit něco rychlého bez delší přípravy. A protože jsem přesně něco takového hledala i já, rozhodla jsem se sem sepsat dva recepty na rychlá jídla. Navíc jsou to vegetariánská jídla, protože s masem člověk většinou stráví více času... Tak jdeme na to!


Nákup potravin jsem vzala v zeleninovém duchu, ale nebojte, zas tak zdravě se nestravuji. Nakoupila jsem i nějaké sušenky, hh. Rozhodla jsem se udělat brokolicové placičky a zeleninové hranolky. Obojí se tváří zdravě, ale v podstatě záleží na vás, jak recept pojmete.. Ještě bych chtěla upozornit, že opravdu nejsem kuchařka a vlastně ani moc vařit neumím, takže moje postupy berte s rezervou. Recept je určen spíše pro lidi, jako jsem já, kteří se teprve učí a hledají něco jednoduchého, lidsky popsaného.

BROKOLICOVÉ PLACIČKY

suroviny:
1/2 brokolice
2 brambory
1/2 kostky eidamu
3 vejce
koření na dochucení (sůl, pepř)
případně olej


Nejprve jsem si uvařila brokolici. Povařit ji stačí jen chvíli, protože ji pak ještě zpracujeme, stačí jen, aby změkla. Poté brokolici scedíme a necháme trochu vychladit. Mezitím si nastrouháme brambory do misky.


Do misky přidáme i nastrouhaný sýr a tři vejce. Mezitím vychladlou brokolici také nastrouháme do misky. Okořeníme směs podle chuti. Já přidala jen sůl a pepř - v jednoduchosti je krása. Dal by se přidat i česnek nebo nějaké bylinky. Všechny ingredience spolu promícháme. Je důležité, aby se směs spojila.



Promíchanou směs už můžeme zpracovat. Pomocí lžíce nabírejte a vytvořte placičku. Já osobně jsem smažila na pánvi, ale samozřejmě zdravější verze by byla pečená v troubě. Můžete to také zkusit, ale pozor, musíte péct / smažit na mírném stupni. Pokud byste zvýšili teplotu rovnou, placičky budou zvrchu sice dohněda opečené, ale uvnitř surové a tekuté. Já smažila na stupni 2 - trvalo to déle, než jsem je opekla, ale stálo to za to. Hotové budou ve chvíli, kdy na povrchu trochu zhnědnou.




Podávat můžete jako hlavní jídlo nebo přílohu. Dobrou chuť!





ZELENINOVÉ HRANOLKY

suroviny:
1 řepa
1 batát
2 brambory
1 zakysaná smetana / jiný dip
koření dle chuti
případně olej

Tento recept je spíš takový punk. Nemám nafocený postup ani jsem nepostupovala podle nějakého receptu, spíše jsem improvizovala. Recept je to samozřejmě jednoduchý, berte to spíše jako tip na lehkou večeři nebo svačinku.

Řepu a batát oloupejte, veškerou zeleninu nakrájejte na hranolky. Vložte zeleninu na pečící papír na pekáč, okořeňte podle chuti (já opět použila sůl a pepř, v podstatě nic jiného skoro nepoužívám, zvlášť tady na koleji, ale vy můžete použít opět nějaké bylinky nebo například kmín, záleží čistě na vaší chuti a preferenci). Můžete po vrchu pokapat olejem, nejlépe olivovým. Poté pekáč dáte do vyhřáté trouby při teplotě 180°C na 25 min. A voilà - zeleninové hranolky jsou na světě. Podávejte se zakysanou smetanou či jiným dipem, podle chuti.



Dobrou chuť!

Pokud nějaký z receptů vyzkoušíte, dejte mi vědět, jak to dopadlo a jestli vám chutnalo. Máte raději jednoduchá rychlá jídla nebo si naopak vaření vychutnáváte?

0 komentářů