Všechno a nic

Sny se plní! Zapište si to za uši nebo radši někam, kde na to uvidíte každý den, protože já jsem toho živým důkazem. A jestli máte někdy pocit, že všichni o těch snech mluví až vás to otravuje, tak je to taky v pořádku. Já jsem ten pocit taky měla. Mám, někdy... Takže, jestli máte třeba pocit, že všichni mají ty velký sny a vy žádnej nemáte, tak se nebojte a čtěte dál! :)

Chtěla bych vás uvést trochu do obrazu, i když tady na blogu si tzv. "vylívám srdíčko" celkem pravidelně, hh. Jen chci v rychlosti zmínit, že ani já nemám velký sny... Plány do života, velký cíle. A jednu dobu mě docela drtilo, když mnoho influencerů a podobných ikon mluvilo o snech a jak si je plnit. A hele, tady jsem a dělám to stejný. Jenže já jsem taky jen obyčejná holka, která má svý malý sny, ale nic světobornýho. Sama nevím, co chci a hledám se neustále. Ale přeci jen mám, stejně jako každý, nějaká malá přání, která si chci plnit. A to jsou možná ty ohraný sny. 

Ku příkladu moje sny/cíle/přání (nazvěte to, jak chcete) byly: odmaturovat, dostat se na žurnu v Brně, vysílat na Radiu R... A tyhle sny se mi splnily! Ne jen proto, že jsem si to vysnila. I když to je první krom, vysnít si to. Dál jsem tomu moc a moc věřila, makala na sobě a na tom snu a nakonec toho dosáhla.

Dream. Believe. Work hard. Win.
(Sni. Věř. Pracuj tvrdě. Vyhraj.)
Těchto pár slovíček jsem si jednou napsala na papír, protože jsem sháněla hezký citát, se kterým bych se ztotožnila a který bych si mohla vystavit na stůl. A tak vznikl tenhle můj malý citát, který mi stojí na stole dodnes a píšu si ho všude, abych na to nezapomínala, protože to je celkem snadné.

Dnes bych chtěla napsat právě o tom snu "vysílat na Radiu R" a na závěr možná popřemýšlet o mých nynějších snech. Moje vize byla jednoduchá. Dostat se na Muni, kde funguje Radio R a tam vysílat svůj pořad. Tenhle nápad jsem dostala už dávno, asi ve chvíli, kdy jsem se dozvěděla o Masarykově univerzitě. Můj výběr vysoké školy byl totiž hodně dlouhý běh. Protože jsem z osmiletého gymnázia, začala jsem přemýšlet o vysoké už asi v kvartě (či-li v deváté třídě), což neříkám, že je normální, protože nejspíš není, hh. Ale ve chvíli, kdy moji vrstevníci vybírali střední školu, já věděla, že chci zůstat na gymplu, ale nevěděla jsem, co po gymplu. Na vysokou školu jsem původně "chtěla" do Prahy, ale vlastně jsem tam nikdy nechtěla žít. Jen to dávalo smysl, protože Praha je blízko mého rodného města, ale moc se mi tam nelíbí. Na výlet super, ale na žití to není pro mě. Ale našla jsem si tam obor mezinárodní vztahy. Věděla jsem každopádně, že jedna přihláška nestačí, takže jsem hledala tento obor někde jinde. A narazila jsem na Masarykovu univerzitu. A ta se mi hodně zalíbila a začala jsem přemýšlet i o Brnu, což se mi zalíbilo mnohem víc než Praha. A tak jsem se v oborech na Muni začala trochu víc hrabat a našla právě mediální studia a žurnalistiku. A do tohoto oboru jsem se prostě zamilovala. Říkala jsem si, že jak jsem byla nešťastná, že nikdy nenajdu to, co mě baví a nevím, co budu studovat, tak jsem přeci jen našla. A musím říct, že dlouho jsem nic tak moc nechtěla jako tohle. A protože jsem začala zjišťovat informace o škole a jezdila jsem na dny otevřených dveří apod., narazila jsem na spolky a mimoškolní aktivity nabízené na Muni a objevila jsem Radio R!


Radio R je tzv. "studentské rádio" - i když to je celkem zavádějící název, protože tu nemusí vysílat jen studenti (a ani nevysílají jen studenti)! Radio R je prostě nekomerční rádio s vlastní atmosférou. Nehrajou klasické písničky a pořady jsou různé. Téměř každý nápad je tu realizovatelný. Navíc mě to hrozně baví. Přišlo mi to zajímavý a hned jsem toho chtěla být součástí. A šla jsem si zatím. Poslouchala jsem nahrávky (tenkrát jsem nevěděla, že existují podcasty, ale v podstatě tak to u funguje), sledovala web i sociální sítě, makala jsem na svém projevu i strachu z vystupování, snažila se dostat se na školu (přestože to není podmínkou pro přijetí do rádia) a nakonec se přihlásila na konkurz, postoupila a teď jsem tady!

Vysílám na Radiu R!
A nejsem v tom sama - vysílám s Léňou, kamarádkou ze žurnalistiky.
Náš pořad se jmenuje Všechno a nic!

Vysíláme každé úterý od 15:00 na www.radio-r.cz a nahrávky dáváme na mixcloud, sdílíme na facebookové stránce a na instagramu. Takže nás určitě nezapomeňte sledovat a hlavně poslouchat!


A o čem že ten náš pořad vlastně je? O všem a o ničem, hh. Vysíláme o tématech, které se nás nějak týkají, o kterých chceme něco říct. Probíráme např. vzdělání, sebelásku, jídlo, cestování, ale i naše zážitky a vzpomínky. Hodně se smějeme a mluvíme tak, jak umíme. Jestli máte nějaký nápad nebo otázku, nebojte se napsat, rády odpovíme! :)

A jaké to je vysílat v rádiu? Zábavné, vzrušující, strašidelné, krásné... Prostě zajímavé! Myslím, že mi to dá spoustu zkušeností, můžu se toho hodně naučit a hlavně mě to hrozně moc baví. Tak nějak nevím, co přesně k tomu dál říct. Snad jen to, že tenhle sen se mi splnil a jsem za to neskutečně vděčná! Taky jsem vděčná za Léňu, protože se s ní vysílá fakt hodně dobře a celkově jsem v ní našla dobrou kamarádku <3, děkuju!


Na závěr bych ještě chtěla zmínit, jak vypadají moje další cíle... Protože jsem si tak nějak všechny letošní cíle splnila, je na čase vytvořit další. Nejsou to opět nějaké velké sny, spíš malá přání, ale přesně ta jsou asi nejdůležitější, protože vytvářejí naši cestu. Čeho si přeju v blízké době dosáhnout?
  • dokončit semestr úspěšně (čti: přežít zkouškové období) - to je asi můj nejdůležitější cíl
  • psát pravidelně na blog
  • vysílat pravidelně v rádiu
  • přihlásit se na work and travel
  • přihlásit se na erasmus
  • přečíst do konce roku alespoň dvě knihy
A to je pro dnešek vše! Doufám, že to dávalo smysl, protože jsem tento článek chtěla napsat už déle a jsem plná pocitů a píšu to dost narychlo, ale aspoň to máte takové autentické, hh.

Mějte se krásně. Přeji Vám úspěšný listopad!

S láskou,
Nikol <3 !


0 komentářů