Útulný pokoj

Ahoj a krásný pátek všem!

Dnes jsem se tak koukala po svém pokoji a říkala jsem si, jak se v něm cítím dobře a jak jsem za něj vděčná. A pak mě napadlo, že je to vlastně tím, jak se v něm cítím útulně. Takže jsem se rozhodla, že pro vás sepíšu článek o tom, jak si zařídit takové útulné prostředí taky.


Nevím, jak pro vás, ale pro mě je hlavním prvkem pokoje postel. Ta moje je docela hrozná, protože je úplně rozvrzaná a nestabilní, haha. Ale stejně ji mám ráda, protože je veliká, vejde se mi sem hodně polštářů a dek a to já mám ráda. Často dělám v posteli hodně věcí - učím se, koukám na seriály / videa, čtu si a samozřejmě odpočívám. Je pro mě hodně důležité, jak postel vypadá. Nemám ráda náhodné povlečení, chci, aby to k sobě ladilo a líbilo se mi tam. Tento týden jsem si povlékla čerstvě a neznám lepší pocit, než se zachumlat do čerstvých peřin... Doufám, že nejsem jediná, haha.



Chtěla jsem říct, že tento týden jsem se rozhodla pro černobílou kombinaci. Je jednoduchá a hezky ladí. Mám černé prostěradlo, šachovnicové povlečení a pak 3 polštářky. Jeden je kostkovaný černý, další je s nápisem "Readers gonna read" (rozuměj: čtenáři budou číst) a poslední je moje vlastní výroba, kde se píše "Good night princess" (dobrou noc princezno). Vyrobila jsem ho už hrozně dávno spolu s polštářem "Good morning sunshine" (dobré ráno sluníčko), protože mi to přišlo milé a zároveň jednoduché. Dřív jsem mívala v posteli hrozně moc polštářků, většinou dva velké, dva menší a asi pět malých. Od doby, co studuji v Brně jsem je samozřejmě rozpůlila, a tak mám doma jen část. A co mně nemůže chybět (ať už v posteli, na gauči, křesle nebo i židli) je deka. Tentokrát jsem zvolila svou oblíbenou šedou. Dek vlastním několik a všechny jsou naprosto heboučké, zbožňuju je a doporučuju všem pro útulnější domácnost.


Co mně nesmí chybět nikde, jsou motivační citáty. Nesmějte se, ale mně to fakt pomáhá. A kamkoliv se podívám, tam najdu nějakou motivaci, což je docela příjemné, když se chcete nakopnout.



Je pravda, že nejvíc motivace bych potřebovala na mém pracovním stole. Kolikrát se totiž člověku nic nechce a raději by prokrastinoval, než dělal něco do školy apod. Na svém stole mám svůj oblíbený citát "Dream, believe, work hard, win" (sni, věř, pracuj tvrdě, vyhraj), který ode mě už určitě znáte. Řídím se jím už několik let, odkdy jsem si ho položila na stůl. Je to nakopávač, který mi ukáže, že jsem produktivní z nějakého důvodu. A to se hodí. Navíc mi na stole nesmí chybět jakýkoliv plánovač. Ať už to-do list nebo diář. Momentálně mám velký stolní, vlastnoručně vyráběný, přehled do konce semestru ve formě denních to-do listů a deadlinů.



Co bych vám ještě doporučila, mít u sebe na viditelném místě nějaké pití, které vám připomene, že pitný režim je důležitý, jak pro vaše zdraví, tak pro produktivitu. Já jsem tentokrát zvolila vodu s pomerančem, který jsem využila i jako svačinku.


Důležité je, obklopit se věcmi, které máte rádi, takže u mě nesmí chybět knížky. Kdykoliv se podívám do své knihovny, mám radost. Vzpomenu si na všechny tituly, které už jsem přečetla, ať už nádherné příběhy nebo dobu, ve které jsem je četla. Zároveň si ale všimnu knih, které jsem ještě nepřečetla a těším se na ně.


 Já mám také ráda různé dekorativní předměty, tzv. lapače prachu, což je tedy neskutečná pravda, a tak jich nechci mít hodně, ale zároveň jsem hodně sentimentální člověk a při třídění věcí mě chytne nostalgická nálada, která mi nedovolí cokoliv vyhodit. Navíc mám ráda všechny obchůdky s dekoracemi do bytu a to mě stojí velké úsilí, abych ho celý nevykoupila, haha. Ráda mám ale ve věcech pořádek, takže místo házení věcí po stole, si je ráda ukládám na předem stanovené místo.

Teď mi v pokoji chybí pro navození atmosféry světýlka, protože je mám v Brně (jako skoro všechno, co mám ráda, haha), ale přesto vám je chci doporučit. Dnes už vyrábí různé druhy, takže si můžete vybrat z hezkých tvarů i z druhu světla, jaké vám vyhovuje. Pro útulný pokoj se hodí tlumené žluté světlo, zvlášť když jde o místnost, ve které se i spí. Nicméně výběr je na vás :)

Tak to by bylo asi z mého pohledu vše. Je asi jasné, že každý má jiný vkus a útulně se budete cítit tam, kde najdete vaše oblíbené prvky. Za mě je to velký prostor, hodně světla, jednoduchý nábytek a doplňky. Jestli máte nějaký tip vy, můžete se podělit v komentářích s ostatními.

Mějte krásný víkend!
- Nikol

0 komentářů