Jednoduché jídlo, které zvládne každý: Kuřecí nudličky s kukuřicí | RECEPT

Ahoj!

Tento týden jsem si poprvé na koleji vařila! (Když nepočítám špagety s kecupem nebo těstoviny s tvarohem, haha) Nerada vařím ve společné kuchyňce, protože mám pocit, že na mě všichni koukají, jak vlastně neumím vařit, haha. Ale teď o víkendu je tu málo lidi a já jsem se chtěla najíst něčeho normálního.


V týdnu jsem byla několikrát v menze a ku podivu mi dost chutnalo. Od teď budu asi chodit jen do této menzy. Je to Veggie bar kousek od České a je tam moc milý personál. O víkendu tam ale mají zavřeno, tak jsem si v pátek skočila do Lidlu a vymyslela super jídlo.





Chtěla jsem nějaký chutný oběd, který by byl co nejjednodušší na přípravu a zároveň na ingredience. A tak vznikl nápad na kuřecí nudličky na smetaně s kukuřicí a těstovinami. Na koleji jsem kromě soli asolí a pepře neměla vůbec nic, takže jsem musela všechno koupit, ale to mi vůbec nevadilo, měla jsem na to hroznou chuť a taky radost, že si konečně uvařím. Doma jsem si poslední dobou vařila, ale na té koleji se mi nechce. Každopádně nejsem nějaká super kuchařka, v podstatě varitani neumím, pořád se učím. Takže to prosím neberte jako uplny návod. Jen mi přišlo fajn, ukázat vám jídlo, které zvládne opravdu každý. Tak dost okecávání a jdeme na to!

Co budeme potřebovat:
• kuřecí prsa (já jsem použila 400g kuřecích medailonků)
• kukuřice (jedna plechovka)
• těstoviny (mašličky)
• smetana (čerstvá 12%)
• mouka
• olej
• sůl
• pepř
• paprika sladká mletá


Vystačilo mi to na tři porce a zůstaly mi ještě nějaké těstoviny a smetana. Tenhle recept je dost provizorní, protože jsem to ani já nedělala podle nějakého receptu, ale podle odhadu. Vždycky, když jsem se mamky ptala na nějaký recept, odpověděla mi "od oka" a já to nesnášela. No, teď to dělám taky, ale to asi proto, že já sama nemám tu přesnou předlohu a se vším mi pomáhala mamka, takže přesná čísla ode mě nečekejte.

První krok:
Měla jsem jen jeden hrnec, takže jsem si nejprve uvařila těstoviny. Klasicky si dáte do vody olej a sůl a až se voda začne vařit, přihodíte těstoviny, po pár minutách ochutnáte, scedíte a máte hotovo. Asi každý umíte uvařit těstoviny a většinou je na obale i postup, ale přijde mi fajn to popsat i pro úplné nováčky.


Druhý krok:
Do hrnce si nalejeme trochu oleje, můžete použít i cibuli, já ji neměla. Maso si okořeníte, záleží na chuti. Já použila sůl, pepř a papriku. To používám skoro vždy. Dál osmažíte narychlo kuřecí nudličky, aby se zbarvily. Po chvilce přidáte vodu, ale jen tak, aby dorovnala maso. Přidáte přibližně půlku kukuřice a přikrijete pokličkou. Necháte chvilku dusit.





Třetí krok:
Přidejte ještě vodu a druhou půlku kukuřice. Ochutnejte omáčku a případně dochuťte. Připravte si směs na zahuštění omáčky. Smíchejte smetanu s 2-3 lžícemi mouky a pořádně promíchejte.




Čtvrtý krok:
Ochutnejte také maso. Až bude hotové a omáčka bude vřít, přidejte připravenou směs a míchejte, aby se vám nevytvořily hrudky. Nechte ještě chvíli povařit. Odlejte si kousek omáčky do nádobky a přimíchejte cca 1-2 lžíce mleté papriky. Přimíchejte zpět do omáčky.


Pátý krok:
Nechte ještě chvíli povařit, ochutnejte a vypněte. Podávejte omáčku s těstovinami. Dobrou chuť!


Takto jsem postupovala já, možná jsem udělala nějaký krok jinak nebo "špatně". Každopádně mi jídlo moc chutnalo a to je pro mě nejdůležitější. Doufám, že se vám jídlo povede a že vám bude chutnat. Když jsem to zvládla já, tak vy můžete taky! :)

S láskou,
Nikol♥

0 komentářů