Moje TOP knížky

Často se mě někdo ptá, jestli bych jim nedoporučila nějakou knížku. A já nikdy nevím, co říct, protože jsem jich přečetla TOLIK a mám hodně z nich moc ráda, ale často nevím, co daný člověk preferuje. Proto mě napadlo napsat tento článek, kde vám doporučím podle jakési kategorie moje TOP knihy, ke kterým se buď ráda vracím, nebo ve mě něco nechali (ať už je to důležitá myšlenka nebo hezký pocit). Bez dalšího okecávání jdeme na to.

Romantika:
After

Asi moje nejoblíbenější kategorie mých dospívajících let. Lásku jsem hledala hlavně v knížkách a moc mě bavilo číst o ní. Ale málo z nich bylo skutečně zapamatovatelných. Mám pocit, že řada z nich se totiž točí ve stejném vzorci. Ať už je to o mladých lidech potýkajících se se stejnými problémy, dospělých ženách, které vědí, co chtějí, nenávist přetvořena v lásku.... Všechny jsem četla a všechny se mi líbily. Je to přeci o lásce a to se čte prostě dobře.

Moje TOP série romantiky je ale stoprocentně After. Protože mi přijde reálná, jsou zde komplikování lidé, kteří dělají chyby, mají vlastní problémy a jednoduše dokáže to být ošklivé, ale zároveň hrozně krásné. Najdete tam lásku, hádky, zradu, přátelství a zkrátka vše, co v životě. Není to asi šálek kávy pro každého, ale za mě je to moje TOP série. Obzvlášť v dospívání dokáže s člověkem zamávat - poprvé jsem ji četla v 16 a byl to skvělý způsob úniku z reality. Ale ráda se k celé sérii vracím i dnes. Letos by měl mimochodem vyjít také druhý film, takže se moc těším. Osobně beru filmy jako takovou adaptaci knihy, zkrátka jako bonus ke knize, jak ji vidět. Ale podle mě jsou knížky lepší.

první díl série

založené oblíbené části

celá série u mě v knihovně
pátý díl Before (z Hardinova pohledu) vyjde tento rok!

filmová obálka (staženo z Google)

Young Adult:
All the bright places / Všechny malé zázraky

Knížka, která se může zdát jako romantika dvou středoškoláků (a taky že tak trochu je), ale je v ní mnohem víc. Je v ní totiž veliký důraz na problematiku psychického zdraví. Letos také vyšel film na Netflixu a ten se mi také moc líbil. Každopádně knížka mi změnila život, pohled na svět a taky jsem si u ní pobrečela. Opět ukazuje, jak život není jen černobílý a každý máme své problémy. Autorka má s touto problematikou osobní zkušenosti a jde vidět, že ví, o čem mluví. Má také řadu dalších zdrojů a za knihou jde vidět kvalitní práce.



Životopisná:
Šlehačková oblaka

O životě Terezy Salte. To by možná stačilo napsat. Ale abych vám to objasnila, koupila jsem si tuto knížku dávno předtím, než jsem blogerku Tereza in Oslo objevila. Dodnes mi je velkou inspirací - jak její kniha, podcasty, tak celkově životní cesta. Knížka mě zaujala, protože ukazuje její cestu za sny. Jak vyrůstala, jak poznala svého manžela, odstěhovala se  a studovala v Oslu, pracovala na projektu v Africe a ....tak dále. Neukazuje tam ale jen všechna ta sluníčková období. Právě naopak tam hodně popisuje ta temná místa jejího života, kdy si sáhla na dno. A moc mě tím inspirovala a přitáhla ke mě opět novou energii. Ukazuje, že opravdu něco zlé je vždy pro něco dobré, že váš sen není jen ten cíl, ale také cesta k němu a že to není vždycky sranda. A přesto nějak je.


Světová literatura:
Sedmilhářky

V podstatě cokoliv od Liane Moriarty, protože to je pro mě paní spisovatelka. Píše poutavé příběhy, které jsou vystavené podle mě dost kvalitně. Naposledy jsem od ní četla Sedmilhářky a bylo to skvělé. Líbí se mi, že si vždy vybere několik ženských hrdinek, kterých příběh propojí do jednoho komplexního. Ještě se mi líbilo Manželovo tajemství a Na co Alice zapomněla. Doporučuju všechny. Je to zase něco jiného, než předchozí tipy. Manželovo tajemství četla i moje kamarádka i moje mamka a oběma se to moc líbilo, takže je to ověřené i dalšími lidmi.


Fantasy:
Nikdynoc

Moje oblíbená série. Ještě jsem nečetla třetí díl, ale věřím, že bude skvělý, protože jednička a dvojka rozhodně byly. Druhé díly sérií mají tendenci být jen výplňové, ale tenhle byl opravdu výjimkou a HODNĚ mě bavil. Nechci říct, že víc než ten první, protože to tak shazuje tu jedničku, bavily mě oba díly. Nemůžu se dočkat třetího, závěrečného, který vyjde opět letos. Tahle fantasy je o pomstě, odhodlání, rodině a sedmnáctileté dívce. Najdete tu zajímavě vybudovaný svět, magii a hodně humoru. Jay Kristoff mě hodně baví svými poznámkami pod čarou, ale i humorem v celém příběhu. Spolu s Amie Kaufmanovou napsal také sérii Akta Illuminae, kterou vám taky moc doporučuji. Je to spíše sci-fi a musím říct, že mě to hodně bavilo. Je to totiž opět young adult sci-fi plné lásky a humoru. Navíc grafická stránka této série je dokonalá a hodně originální.

první dva díly série

třetí díl série (staženo z Google)

série Akta Illuminae

Thrillery
Dívka ve vlaku a Poslední dívka

Thrillery jsem dřív vůbec nečetla. A pak přišly tyhle dva romány a velmi mě nadchly. Oba bych doporučila, protože mají přesně to, co by podle mě měly thrillery mít - napětí, překvapení a rychlý spád. Donutí vás číst dál a budete chtít vědět, co se stane. Nebo spíš co se stalo.


Tak a to by bylo pro dnešní článek vše. Díky za přečtení a pokud něco budete číst nebo jste už četli, dejte vědět do komentářů. A samozřejmě sdílejte vaše tipy na knížky do komentářů :)

Nikol

0 komentářů