Životní prostředí jako nový trend

Našla jsem jeden smazaný článek z července 2018 a řekla jsem si, že jo znovu publikuji.. Doifam, že si ho užijete, tak jdeme na to :)
.
.
Životní prostředí je důležitá součást našeho života. Málokdy si uvědomujeme, jak každý den ovlivňujeme přírodu kolem nás. Přesto bez ní nemůžeme existovat. Přírodu mám hrozně ráda, přesto se k ní nechovám stoprocentně správně.



Malé krůčky

Naše starost o okolí se s dnešní ustaranou dobou nemají v lásce. Kolikrát zapomínáme na naše blízké, nemáme na nic čas, každý kopeme jen za sebe. Měli bychom se zamyslet a alespoň pomocí malých krůčků dobu změnit.

Má to smysl

Ač se může zdát, že jediný člověk sám nic nezmůže, není to tak docela pravda. Každý totiž musí začít u sebe. První krok je vždycky ten nejtěžší. Jak bychom také mohli soudit jiné, když se chováme stejně?



Trend co mě baví

Poslední dobou se o životní prostředí a jeho ochranu zajímá čím dál více lidí. Je to asi zásluha mimo jiné i influencerů a já jsem neskutečně šťastná, že se příroda stala trendem. Doufám, že to ale není jen chvilkové pobláznění. Doufám, že se stane nestárnoucím hitem.

Inspirace

I když se o přírodu jako takovou zajímám, hlavním důvodem, proč jsem začala zkoumat vše kolem zero waste a podobných způsobech žití jsou influencerky jako Weef, Anie Songe nebo Kate Rezková, takže moc doporučuji jejich tvorbu a myšlenky vyhledat. Ale proč jsem se rozhodla napsat tento článek? Momentálně jsem v Německu a bydlím u rodinky, kde všechno funguje německým způsobem. Nestačila jsem se divit, když jsem viděla jejich třídění odpadu. Kromě toho, že zde najdete některé plastové lahve vratné jako jsou u nás skleněné lahve od piva, třídí se tu všechno. Papír, sklo a plast, to je klasika. Smíšený odpad tu je, ale ten používají nejméně. Zvlášť dávají totiž také bio odpad, různé obaly, víčka od jogurtů, atd. Perfektní systém, který funguje a všichni ho dodržují. Smíšený odpad si totiž musí platit, takže odpad chtějí mít co nejmenší. Ptám se, proč by to nešlo i u nás? Ale do tohoto tématu nechci přecházet.

A čím začít?

Není lehké rovnou přejít na zero waste, eko, bio, veganství. Není to ani nutné. Důležité je se snažit alespoň o malé krůčky. Například třídit odpad, nekupovat zbytečně navíc, uskromnit se, informovat se, přemýšlet u nákupu, nepoužívat tolik plasty a hlavně nevyhazovat odpad do volne přírody... Pár jednoduchých kroků k lepsim zítřkům.

Jaký máte postoj k životnímu prostředí? Zajímáte se? Podělte se se mnou v komentářích.

0 komentářů