STUDIUM, ŽIVOT

....velká životní otázka

Studovat? Co studovat? Kde studovat? Jak se správně rozhodnout?

Víte, popravdě... já vůbec nevím, co mám napsat. Pravda je, že bych chtěla moc studovat mediální studia a žurnalistiku v Brně nebo marketing a PR v Praze. Nebo aspoň myslím. Jenže já nejspíš neumím psát, nemám fantazii, neumím vymýšlet strategie, nečtu noviny, nekoukám pravidelně na zprávy ani neposlouchám často rádio a nejsem extrovert. Můžu teda pracovat v médiích?

Říká se "dělej, co tě baví".
A já moc chci dělat, co mě baví.
Škoda, že vlastně nevím, co by to mělo být.

Baví mě číst knížky, blogy, příspěvky.. Baví mě research, hledat si informace a detaily, učit se novým věcem a umět toho co nejvíce. Baví mě cestovat, objevovat něco, co neznám, vidět svět na vlastní oči.. Baví mě zkoušet něco nového, vyjít ze své komfortní zóny, baví mě změny.. Baví mě sociální sítě, baví mě fotky, baví mě přemýšlet nad reklamou i fungováním internetového světa.. Baví mě rozebírat hlubší témata, baví mě komunikovat, baví mě překonávat své strachy..

Za svůj život jsem dělala všechno, ale vlastně nic. Hrála jsem na kytaru osm let, zpívala jsem sborově i sólově, chodila do dramaťáku. Doučovala jsem češtinu i angličtinu, pracovala brigádně ve fabrice i v supermarketu. Chodila na advanced angličtinu, na dobrovolnou francouzštinu, udělala nižší stupeň zkoušek z němčiny. A teď to zní jako chvástání, ale nebojte se a čtěte dál. Kytaru jsem vzala do ruky po letech minulý víkend a neumím zahrát ani základní akord, zpívat neumím a došlo mi to prvním rokem na sólovém zpěvu, hrála jsem vždy jen vypravěče, který se četl a nehrál, nikomu jsem známky nezlepšila a učit neumím, normy jsem nezvládala a v obchodě mě to nebaví, na všechny jazyky jsem přestala chodit s pocitem, že tomu stejně nerozumím. A teď to zní jako shazování se, ale tak to opravdu nemyslím.

Chci jen říct, že jsem pořád nenašla "to svoje".
Stále se hledám.
A stále se ztrácím.

Už jako malá holka jsem se těšila na vysokou školu. Baví mě studovat, učit se novým věcem, chtěla bych si zažít studentský život. Těším se na to, když na to pomyslím. Samostatnost, volnost, prodloužení startu do dospělého života, nové informace, erasmus, možnosti a příležitosti, noví přátelé, nové město... Za mě studium určitě ano! Jak to máte vy?

Pokud máte někdo nějaké informace o Masarykově univerzitě (mediální studia a žurnalistika) nebo o Karlově univerzitě (marketingová komunikace a PR), tak budu moc ráda, když mi napíšete. Chtěla bych znát rozdíly těchto oborů a těchto škol, reálné uplatnění po škole, šance na přijetí, praxe,... Pomoc! Haha (rozuměj zoufalý smích). Dalším tématem je Praha vs Brno. Cenově, vzdálenost od mého rodného města, vyžití, ale i klid, ubytování, pracovní možnosti.. To by bylo na další článek.. Ale zpátky k tomuto článku.

Píšu to hlavně proto, že možná tu je někdo, kdo také neví, co se sebou. Kdo se hledá a ztrácí. Chtěla bych, abyste věděli, že v tom nejste sami. A že je to v pořádku. Jednou "to svoje" určitě najdeme a pak si o tom budeme vyprávět.

A já se na to moc těším.
Na "to svoje".

Budu ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu :)
S láskou,
Nikol♥

0 komentářů