Fenomén podcastů

Podcasty.
Co to je? A proč by mě to mělo bavit? Tebe to baví? A o čem to je? A dalších milion otázek...


Podcasty se nám na české scéně docela rozšířily. A já si myslím, že je to skvělé, protože mě podcasty hrozně moc baví! Poslouchám je opravdu pořád, hh. Musím říct, že já sama jsem chtěla podcasty nahrávat, což se mi celkem povedlo v rámci Radia R. Jenže mě to trochu odradilo, když jsem viděla, že podcasty nahrává každý druhý člověk na instagramu.

Na druhou stranu mám pocit, že na té naší české scéně máme těch podcasterů pořád docela málo. Nebo je já až moc poslouchám? Totiž, vždycky, když si podcast poslechnu, čekám netrpělivě na další. A možná je to jen tím, že jsem si vybrala tak fajn lidi, že mě to prostě až moc baví. V dnešním článku bych vám chtěla pár takových podcastů představit.

A co to vlastně ty podcasty jsou?

Je to audiozáznam. Co si pod tím představit... Je to v podstatě soubor jakýchsi informací, které někdo nahrál do mikrofonu. Jako když posloucháte pořad v rádiu, jen je to soubor. Jako písnička, akorát mluvené slovo. Mini audiokniha... Může být o různých tématech a od různých lidí. Podle mě je skvělé, že je ta rozmanitost dost široká a každý si může vybrat, co ho zajímá. V Čechách to sice není až tak velké množství, ale v zahraničí jsou podcasty ohromně populární, stejně tak podcasteři. Byla tu éra blogerů, youtuberů...přijdou teď podcastěři? Těžko říct, protože tohle internetové prostředí je celkem nevyzpytatelné. Musím přiznat, že mě tohle prostředí dost zajímá a fascinuje.


Mě to baví hodně, podcasty poslouchám vždycky zároveň s nějakou další činností. Dost často, když někam jdu/jedu (do školy, na procházku, na nákup, na kolej..v MHD nebo pěšky..je to jedno), při uklízení nebo vaření. Dřív jsem je poslouchala před spaním a usínala u nich, ale to mě přešlo, protože mě to po chvíli natolik zaujalo, že jsem neusla, dokud to neskončilo. Někdy u toho relaxuju (jsem ve vaně nebo něco tvořím), někdo u toho sportuje.. Je opravdu hodně možností a každému může vyhovovat něco jiného. Já mám podcast většinou ve sluchátkách jako pozadí, ale dost často nakonec hlavně poslouchám a úplně se v tom ztratím. Záleží samozřejmě na podcasterech, ale v tom mi přijde kouzlo virtuální reality. Vy si prostě můžete najít lidi, kteří vás inspirují, jsou stejně naladění jako vy, jsou vám sympatičtí. Ty můžete sledovat/poslouchat a nějakým způsobem vás to obohatí, baví. A lidi, které nemáte rádi a nechcete je sledovat/poslouchat, nemusíte. V tom je celá věda. Takže si určitě najděte někoho, kdo vás zajímá a zkuste podcasty, protože já jsem z nich naprosto nadšená.

Tady máte pár tipů na mé oblíbené podcasty:
(název podcastu je odkaz)

Tereza Salte
- Moje první zkušenost s českým podcastem a zaručeně můj nejoblíbenější podcast. Terezku úplně zbožňuju. Začínala jako blogerka, která si chtěla splnit sen a žít v Norsku, což se jí splnilo. O tom začala psát, vdala se za jednoho Nora, žila tam a zažívala různé věci, které popisuje kromě blogu také ve své knížce Šlehačková oblaka (což je mj. moje nejoblíbenější non-fiction kniha, vlastně autobiografie), díky níž jsem Terezu objevila. Dnes už žije zpátky v Česku a spíš než blogerka, je hlavně podnikatelka a máma. S manželem vlastní firmu Elitte Bloggers, což je agentura zastupující blogery (a nejen ty) v oblasti influencer marketingu. Před víc jak rokem začala právě tento podcast, který je hlavně o jejím životě a tématech, která zrovna řeší nebo jí přijdou zajímavá. Před nedávnem vytvořili s manželem podcastové studio. To jen ve zkratce, kým tato žena je a věřtě mi, že ona je ještě mnohem víc. Je férová, sympatická a nekonečně inspirativní. Její podcasty dokážou vykouzlit úsměv na tváři (protože doslova slyšíte ten její úsměv) a inspirovat.

Tereza Salte, Karel Kovář
- Tento podcast je taktéž od Terezky, ale tentokrát v něm není sama. Je to dialog s Karlem Kovářem, alias Kovym. Kovy je youtuber, napsal dvě knížky, pracuje na mnoho projektech a momentálně také tančí ve StarDance. Myslím si, že ho řada z vás zná. Je to inteligentní mladý muž s vlastními názory, který se snaží edukovat, ale i pobavit. Jejich podcast je vždy na nějaké zajímavé téma, které probírají dost kvalitně a zajímavě, protože se vlastně moc dobře neznají, a tak je ta konverzace taková živá a opravdová.

Lucie a Nicole Ehrenbergerovy
- Holky z A Cup of Style jsou další influencerky, které mě neskutečně baví. Začaly už hodně dávno blogovat. Nejprve každá sama, později se spojily dohromady pod jménem A Cup of Style. Časem začaly natáčet vieda na youtube, mají řadu vlastních produktů na svém eshopu (např. krásné diáře) a teď mají i podcast. Jsou to dvě ohromně sympatické, inteligentní a inspirativní mladé ženy, které se snaží být férové, reálné a své. Jejich obsah je opět hlavně o jejich životech a zkušenostech, ale vždy se snaží předávat hodnoty, které inspirují lidi.

Kate Rezková
- Další moje oblíbená inspirativní holka. Kate ráda zpívá, píše, tvoří. Dříve natáčela videa na youtube, poté zpívala na youtube a časem napsala dvě knihy. Je to normální holka se srdcem na správném místě, která se v životě neustále hledá a nachází a ztrácí... Asi jako my všichni. Ona to se slovy opravdu umí. Jak se psanými, tak s těmi mluvenými. Její hlas se poslouchá s radostí. Má jen několik málo dílů, ale všechny stojí za to. Mluví opět o svých zkušenostech a názorech/postojích.

Zuzana a Terézia
- Pořad na Radiu R, který se dostal na přední příčky podcastových žebříčků v Česku. Je to podcast o sexualitě. Holky tam vyvrací různé mýty a snaží se normalizovat toto téma. Jejich podcasty jsou jak edukativní, tak zábavné. Holky mají svůj styl a tento koncept je určitě originální. Není to asi pro každého, ale koho toto téma zajímá nebo by se chtěl dozvědět něco nového, případně vyhnat nějaké mýty, je to fajn způsob.

Lucie Minářová
- Opět z jiného soudku, mám tu Lucku, která se zajímá o zdravý životní styl. Dělá závodně crossfit, vytváří různé projekty jako #jedunavykon, má blog a youtube. No a samozřejmě také podcast, ve kterém se zaměřuje často právě na tyto témata, ale nejen na ně. Mluví např. o jídle, poruchách příjmů potravy, influncerství, spánku, pohybu, cestování... Je to prostě inspirativní podcast milé holky.

Markéta Frank, Aneta Borovičková
- Dvě nejlepší kamarádky, dvě inspirativní ženy. Markétka je blogerka a youtuberka, která to má v hlavě prostě srovnané. Její názory jsou vyspělé, má svůj pohled na život a je mi inspirací hlavně na youtube. Co se týče Anetky, ta je na tom hodně podobně. Má ráda jógu, cestování, knížky... Jsou to prostě sympatické ženy, které právě ženám chtějí věnovat svůj podcast. Jednotlivé díly se střídají ve vážnosti témat - jednou je díl o seberozvoji žen, jednou v podsatě o čemkoliv. Holky věří na zákon přitažlivosti a plní si své sny. I to by chtěly předat ostatním.

A to je z mých oblíbenců asi vše. Moc se těším, až vydá podcast Weef (Nastv dUši), věřím, že to bude parádní podcast, protože tahle holka má co říct. Je mi taky obrovskou inspirací. Dál bych ještě chtěla znímit podcast O dokumentech, který najdete na mixcloudu. Je to opět pořad na Radiu R, ale tentokrát o zajímavých dokumentech. Zatím jsem slyšela jen jeden díl (Maminka mrtvá a nejdražší) a bylo to dobré. Nahrávají to Lucka s Pepou ode mě z ročníku a jsou šikovní, tak je můžete podpořit. Nebo si také můžete poslechnout náš podcast Všechno a nic s Nikčou a Léňou, najdete ho na mixcloudu. Budu ještě přidávat konkrétní díly právě na blog :)

To by bylo pro dnešek vše, mějte se krásně!

Ps. napiště mi do komentářů, jestli posloucháte podcasty, případně koho

0 komentářů