Ovesná kaše | RECEPT

Máte chuť na zdravou, chutnou a jednoduchou snídani, která vás zasytí na celé dopoledne a nakopne začátek týdne? Já taky, proto jsem si udělala tuhle vynikající ovesnou kaši. Je opravdu jednoduchá, zvládla jsem ji i já.


Co budeme potřebovat:

ovesné vločky
mléko
skořice
domácí marmeláda
ovoce a oříšky na ozdobení

Poměr vloček a mléka je cca 1:2, záleží jak chcete kaši vláčnou. Já postupovala opět odhadem, takže vám neřeknu, kolik jsem čeho použila, ale tak nějak "od oka" mi vznikla jedna porce, hh. Každopádně mléka jsem dala dvakrát tolik, co vloček.



Nejprve si nasucho na pánvi osmažíme ovesné vločky. Bude to trvat pár minutek, než se vám hezky rozvoní. Mezitím je několikrát promíchejte, aby byly osmažené ze všech stran stejně.


Jakmile vám vločky provoní kuchyň, je to signál, že máte přidat mléko. Nelekněte se, trochu to zaprská, protože pánev už je horká, nicméně to ničemu nevadí, jen buďte opatrní.


Dochuťte směs půl lžičkou skořice a lžičkou medu nebo domácí marmelády. Tento krok je kvůli výsledné chuti kaše, takže se řiďte vlastními preferencemi. Já na koleji neměla med, tak jsem si poradila s domácí marmeládou a vystačila jsem si. To stejné platí se skořicí, množství je také na vás.




Jakmile přidáte ingredience na dochucení, směs důkladně promíchejte, aby se skořice a marmeláda dostaly všude. Dále pravidelně míchejte, dokud se vám nezačne vařit mléko. V tu chvíli dávejte pozor, aby se vám kaše nespálila a nepřipekla. Míchejte a obracejte kaši, aby se zbylé mléko dostalo všude. 


Výsledná kaše by měla vypadat nějak takto, ovšem záleží na tom, kolik ovesných vloček nebo mléka jste použili.


Teď už zbývá jen dozdobit. Opět platí, podle chuti. Já jsem tentokrát použila jeden střední banán, jedno malé jablíčko golden delicious, tři kešu ořechy a čtyři mandle.


Kaši jsem nasypala do misky a začala zdobit zvrchu.



Navrch jsem ještě nasypala trochu skořice a bylo hotovo!


Ovesná kaše je vynikající snídaně, která opravdu zasytí na dlouho. Popravdě, já jsem svou porci na snídani ani nedojedla, měla jsem kousek odložený na později. Pro příště vím, že si musím dát méně vloček. Omlouvám se, že u mě na blogu většinou nenajdete přesné ingredience, ale takhle já prostě vařím, takže vám nedokážu přesně říct. Celá moje cesta k vaření je takový pokus omyl, takže ani mé recepty nejsou světoborné. Přesto je sem píšu a to z několika důvodů. Baví mě to - jak vaření, pečení, tak i blogování. Baví mě inspirovat lidi a tohle mi přijde jako fajn způsob ukázat, že to opravdu jde i jednoduše a bez hromady peněz (#studentlife). A popravdě, dost často vařím bez receptů, pak mi moje vymyšlené jídlo zachutná a já nevím, jak jsem ho udělala, takže teď, když to fotím na blog a pak to sepíšu, můžu se k tomu kdykoliv vrátit.

Tak to by bylo pro dnešní článek úplně všechno. Doufám, že se vám článek líbil, budu ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu, ať už v podobě komentáře nebo soukromé zprávy. Baví vás tyhle recepty? Pokud byste zkusili tuhle ovesnou kaši, tak mi určitě dejte vědět, jak vám chutnala.

Tak dobrou chuť a krásný začátek nového týdne!
Nikol <3

0 komentářů