My ideal morning routine

Ranní rutina je podle mě hodně důležitá. Přeci jen to, jak nastartujeme náš den, ovlivní, jak bude pokračovat. Já sama nemám svou ranní rutinu úplně vychytanou, ale snažím se na tom postupně pracovat. Přiznám se, že moje ráno vypadá jinak, když jsem dopoledne doma a jinak, když jdu do školy nebo do práce. Možná je časem dokážu sloučit. Pojďme se podívat, jak by vypadala moje ideální ranní rutina a co z toho zvládám už dnes.


Ráno je základ dne, proto bychom ho neměli začínat negativně. Ráda bych se ráno probudila s úsměvem na tváři, ale co si budeme povídat.. Ráno bohužel začínám tím, že se podívám na mobilní telefon. Chci se to časem odnaučit, ale zatím spím vedle mobilu, používám ho před spaním a hned po probuzení. Na tom musím hodně zapracovat, protože je to hrozný zlozvyk. Mám mobil u sebe přes noc hlavně proto, že na něm vidím čas a zvoní mi tu budík. Pořídila jsem si klasický budík, ale v noci, když se chci podívat na čas, je tma, abych ho viděla na ciferníku a budík se snadněji zapíná i vypíná na mobilu. Ale slibuji, že se budu snažit to změnit. Tak či tak ráno začínám ideálně budíkem i ve dnech, kdy vstávat nemusím. Já jsem totiž velký spáč, takže jsem schopná spát i do desíti.

Ideální je začít ranní rutinu už večer. Jít spát brzy a dopřát si 7-8 hodin spánku je pro mě zásadní, abych dosáhla zaslouženého odpočinku.

Ráda je důležitá hydratace, takže ráno, když vstanu, napiju se vody (haha, I wish.. Ve skutečnosti to tak není a to je chyba! Ale ideálně bych chtěla po ránu vypít celou sklenici čisté vody). Ve skutečnosti ráno vstanu, vyčistím si zuby a zacvičím si. Většinou je to jóga nebo work out podle aplikace, kde si vyberu, jakou partii potřebuji procvičit. To se samozřejmě neděje každé ráno, ale pracuji na tom, aby to tak bylo. Zatímco bych nejradši chodila každé ráno běhat, jsem šťastná, když zvládnu alespoň jógu nebo klasické cvičení. Po cvičení je pro mě důležitá sprcha. Ano, jsem typ člověka, který se sprchuje ráno. A to rovnou z několika důvodů.
  1. JSEM FRESH - sprcha mě vždy osvěží a probudí, takže ráno je pro mě ideálním začátkem dne, zatímco večer po ní nemohu usnout
  2. ČISTÝ START - pro mě je skvělý pocit čistoty právě ráno, kdy začínám nový den, protože mám pocit, že můžu začít s čistým štítem a nečistotu spolu se starostmi nechávám za sebou (chápu, že mnoho lidí to vnímá stejně jen večer nebo si nedokáže představit vlézt do postele ,,špinavý" ale já to vnímám jinak)
  3. VLASY - pokud si chci umýt vlasy, znamená to, že si s nimi musím něco udělat, aby nějak vypadaly, což se mi večer buď nechce nebo nechci rušit okolí, a tak jdu spát s mokrými vlasy, které další den vypadají otřesně, ale za to ráno si je mohu upravit podle potřeb

Po sprše následuje snídaně. Bez snídaně neumím začít den, protože jsem pak nevrlá a hladová. V dětství jsem to měla ale jinak. Ráda jsem si přispala, a tak na snídani nezbýval čas. Proto jsem nebyla zvyklá snídat, jenže časem jsem se sama přesvědčila, že je lepší snídat. A stojím si za tím. Získat energii hned ráno je úžasné pro nabuzení energie na celý den. Ideální je nějaká zdravá snídaně. Klidně i sladká, protože ráno potřebujeme zpracovat hodně energie. Neberte to jako radu odborníka, je to jen můj názor a já mám sladké ráda. Ale raději ráno než večer, hh. Co jím často (ale s přestávkami, protože všeho moc škodí) jsou musli s jogurtem a ovocem. Neříkám, že je to extra zdravé, ale je to extra chutné! Samozřejmě nejlepší na tom je, že člověk může různě kombinovat a přihazovat a pořád to chutná jinak. A hlavně to nasytí! A když nemám chuť na sladkou snídani, miluju vajíčka! Míchaná vajíčka s cibulkou nebo šunkou nebo obojím?! Vynikající, doporučuji. Také zasytí.

A po snídani přichází na řadu nějaká práce na počítači nebo učení, pochůzky po městě nebo domácí povinnosti (úklid, vaření atd). Zkrátka den může začít! Ideálně do půl deváté :)



A jaký je váš ranní rituál? Nebo jaký byste chtěli, aby byl? Shodujete se v něčem se mnou? Napište mi do komentářů!

Posílám Vám tolik sebelásky, kolik potřebujete, abyste se o sebe starali.
S láskou,
Nikol♥

0 komentářů