Jaro a sluníčko = dobrá nálada a pozitivní energie

Sluníčko a dobrá nálada! Krásný den všem.

Po dlouhé době tu máme zase den, kdy mám skvělou náladu. Viním z toho sluníčko. A to pozor dámy a pánové! Dnes se píšou didaktické testy z angličtiny a zítra z češtiny. Trochu mě zaráží, že nejsem ve stresu, ale asi jsem si všechen stres už vybrala, haha.

Dnes jsem se vzbudila hodinu před budíkem a to v 7:00 a byla jsem vyspalá do růžova. Když jsem procházela kolem zrcadla, měla jsem velikou radost, že mám na sobě hezké pyžamo a to je má rada pro vás. Mějte hezká pyžama! Vyčaruje vám to úsměv na tváři hned po ránu a to je super.

K snídani jsem si udělala vanilkový čaj a bagetku s jarní cibulkou (my guilty pleasure) a s ředkvičkou. S máslem a se solí to je tak vynikající! Snídala jsem, zatímco jsem si pustila na youtube stand-up comedy a musím říct, že to je fakt skvělý způsob, jak nastartovat den, protože máte samozřejmě dobrou náladu díky těm komikům (a výborné snídani!) a pak jde vše tak nějak samo. Když jsem se namalovala a učesala, začala jsem se prohrabovat v diáři. Dlouho jsem do něj nepsala, a tak jsem to musela napravit a doplnit chybějící informace. Když už jsme u toho, ráda bych vám povyprávěla posledních pár dní.

Začněme Velikonocemi. Ve středu 17. jsem byla s přítelem v kině na Shazam!, což byla fajn oddechovka, ale co mi přišlo hodně vtipné, byl fakt, že kromě nás, tam byly samé děti a naše češtinářka s manželem, haha. Tímto ji pozdravuji, protože patří mezi mé nejoblíbenější učitele. Přes velikonoční prázdniny jsem byla v Tescu na brigádě, ale do maturity už naposledy, což mi přineslo obrovskou energii a poslední dny byly vlastně dost milé a hezké. V pátek po práci jsem šla s partou kamarádů na grilovačku. Letos poprvé a bylo to super! Miluju grilovaný hermelín, jaká je vaše nejoblíbenější pochoutka na grilování?



Víkend jsem byla celé odpoledne v práci, ale v pondělí byl obchod zavřený a já strávila dopoledne samozřejmě tradičně, čekajíc na koledníky. I když mi ta tradice přijde hloupá, myslím si, že je důležité tradice dodržovat. Připomínají nám historii, o kterou bychom se mohli zajímat více. Přestože dopoledne bylo moc fajn, odpoledne jsem se vydala ven s pejskem, protože na mě přišla opravdu hodně špatná nálada. Nedostala jsem se z ní ani venku, ale trochu jsem si pročistila hlavu. Večer mi bylo opravdu zle. Jenže úzkost u nás není brána moc jako nemoc. Přitom naše psychika tak moc ovlivňuje to, jak nám je.. Ve školním systému bylo ovšem napsáno nemocná, protože v úterý jsem nešla do školy a nějak jsem nevěděla, jak jinak to vysvětlit. Řekla jsem, že mi nebylo dobře, což byla pravda. Nemyslíte, že je to hodně špatně, že se o tomto tématu nelze téměř bavit ve společnosti? Psychické zdraví není tabu! Ráda bych to změnila. Úzkosti mívám jednou za čas, ale i to, že se necítím dobře, přece nejde přehlížet jen proto, že neznám název tohoto stavu... Je to zvláštní věc. Klidně mi napište, co si o tom myslíte.


Když přeskočím poslední dny ve škole na pátek 26., povyprávím vám o našem posledním zvonění.  Můj kostým byl jednoduchý, ale zajímavý, řekla bych. Byla jsem Minnie Mouse. Mám totiž doma ouška z Disneylandu i s mašličkou, doma mám černé puntíkové šaty, červené balerínky a červený pásek a když jsem si nakreslila černý nosík, dokonalý kostým byl na světě! Ráno jsme se všichni sešli před školou a pokreslili jsme příchozí žáky rtěnkami. To bylo velmi zábavné, haha. Poté jsme šli městem přes základní školy, kde jsme také pár dětí pokreslili, přes městský úřad, kde jsme chtěli pozdravit našeho bývalého dějepisáře, ale bohužel nebyl v práci, až do lázní na zmrzlinu, kterou jsme koupili z vybraných peněz. Když jsme se vrátili do školy, pasovali jsme třeťáky na mazáky, snědli pizzu a šli jsme domů. Byl to moc hezký den a užila jsem si ho se spolužáky výborně.


V sobotu jsem jela do Prahy na přijímačky na Masarykovu univerzitu. Dělala jsem TSP na ČVUT a i když to bylo dost namáhavé a těžké, měla jsem pak moc dobrou náladu. Šli jsme s přítelem ještě do Palladia na jídlo, do knihkupectví a do JRC, pro každého něco, haha. Pak jsme jeli do Brna, kde čekali TSP jeho a mě oborové testy z angličtiny. Jeli jsme regiojetem, takže cestou jsem se podívala na Greatest showman a můžu vám říct, že je to vynikající muzikál! Zajímavý příběh, krásné písničky, Zac Efron a další výhody, haha. Navíc jsem dokoukala a byla jsem v Brně, což je skvělý stroj času, haha. V Brně jsme přišli k mé kamarádce a šli spát. Byli jsme hrozně unavení a čekal nás další náročný den.


V neděli jsme ráno vstali, posnídali a vyrazili do města. Jeli jsme na ekonomicko-správní fakultu MUNI, kde měl přítel přijímačky. Čekala jsem tam s ním do půl dvanácté, kdy mohl jít dovnitř, a pak jsem se vydala vlastní cestou k fakultě informatiky. Projížděla jsem Brnem a cítila jsem se úžasně. Byla jsem sama, v mém oblíbeném městě, svobodná. Pak jsem si nakoupila jídlo a nejedla se venku. Po chvíli mi byla zima a šla jsem dovnitř budovy. Mezitím jsem si četla časopis MUNI a odpočívala. Když nás pustili do zkušební místnosti, po chvíli nás zase vyhnali na chodbu, abychom prošli administrativou. Jenže nás tam bylo opravdu hodně, a tak jsme byli zaseklí na schodech a bylo to velmi nepříjemné. Nešlo tam moc dýchat a osobní prostor nebyl žádný. Když jsme se dostali k testu, věděla jsem, že se nedostanu. Anglicky celkem umím, ale asi ne na takové úrovni, jakou bych potřebovala na studium angličtiny na vysoké škole. Naštěstí jsem po tomto hrozném testu jela do kina na Avengers: Endgame. A omg!!!! To bylo něco.. Tři hodiny kvalitně stráveného času, haha. K tomu popcorn slanina-sýr, mňam! No skvělá odměna za hrozné přijímačky. Po kině jsme šli za kamarádkou do práce na recepci a po pár hodinách jsme šli spát. Moc děkujeme Denče, že jsme u ní mohli zůstat!





V pondělí nás čekala nekonečná cesta z Brna až k nám na západ. Přežila jsem ji jen díky spánku a podcastům od Tereza in Oslo. Pokud ji ještě neposloucháte, určitě začněte. Nikdo mě nebaví tak, jako ona! U nás jsme si skočili na čínu a naše kamarádka Janča byla tak hodná, že nás vyzvedla, protože pršelo, a odvezla domů. Děkujeme! Pak jsem šla navštívit krátce tátu a zbytek dne odpočívala. Úterý se neslo v podobném duchu, i když nejprve jsem si šla pro poslední středoškolské vysvědčení. Byl to zvláštní pocit. Odpoledne jsme s mamkou uklízeli celý byt a já pak uvařila k večeři špagety. A musím se pochválit, byly moc dobré. Večer jsem strávila s přítelem.


A nakonec středa. První máj. Počasí bylo hezké, ráno jsem se vydala nakoupit a k obědu jsem dělala kuřecí stehýnka v troubě s rýží a vynikajícím salátem. Pokud máte problém s tím, uvařit rýži, protože já s tím měla také vždy problém, zkuste se podívat na stránku Kuchařka pro dceru, kde je skvělý návod krok za krokem a opravdu funguje i pro beznadějné případy jako jsem já. A recept na salát vám zase dám já. Je totiž ohromně jednoduchý, ale vynikající. Ingredience přidávejte podle toho, jak velké množství chcete udělat a taky podle toho, co máte rádi. Já použila půl hlavičky ledového salátu, pár ředkviček (přibližně 4-5 hlaviček) a jarní cibulku (cca 2 hlavičky), nakrájela vše do misky, osolila, opepřila a přidala smetanu. Je jedno jestli zakysanou nebo sladkou, obojí chutná dobře, takže můžete použít to, co máte zrovna v lednici (nebo co je v akci, haha). Je to jednoduchá pochoutka, trošku jiná než běžný okurkový salát.


Odpoledne jsme s mamkou zavolaly babičce na Slovensko a potom se připravily a vyrazily do Kadaně, společně s mamky přítelem a jeho synem. Potřebovaly jsme objednat restauraci na červnovou oslavu. V Kadani jsme se stavili v kavárně a dali jsme si každý něco dobrého. Já si dala zmrzlinový karamelový pohár s banány a oříšky. Bylo to vynikající, i když ohromně sladké. Poté jsme s mamkou zašly ještě do Rossmanu na barvu na vlasy a řasenky. Nutně jsme obojí potřebovaly, haha. Večer jsem mamce obarvila vlasy u seriálu a šla si udělat didaktický test z angličtiny, abych neměla výčitky, že jsem se na to ani nepodívala. Když jsem zjistila, že ho mám bez chyby, šla jsem spokojeně spát.



A teď? Jdu se připravit na ten maturitní didakťák. Ještě ani nevím, co si vezmu na sebe, haha. Tak držte palce! Hlavně zítra na tu češtinu...

Mějte se krásně a užívejte sluníčka!
Nikol♥

0 komentářů