Předsevzetí = vpřed se vzetí

Je to nový rok a já tomu nemůžu uvěřit... 2020

Běžně si předsevzetí nedávám, dříve jsem si dávala jen klasické "zhubnu", což stejně dopadlo katastrofou, haha. A celkově předsevzetí nám většinou nevydrží - dáváme si nesplnitelné cíle, neumíme si plnění těchto cílů naplánovat a chceme okamžitou změnu. Samozřejmě, že to potom není možné splnit. Já osobně jsem se tak na předsevzetí vykašlala, protože mi přijde, že to, že je leden, na mém životě nic moc nemění.

Letos jsem také neměla v plánu žádná předsevzetí. Ale když jsem se nad tím zamyslela, nevědomky jsem si dala jakési cíle, které bych chtěla splnit. Ne snad pro ten pocit, že si nějaké předsevzetí dám.. Ale opravdu jsem si jen řekla, že chci něco málo změnit a náhodou se mi stalo, že je tu nový rok. A v tu chvíli mi došlo, co lidé na těch předsevzetích mají.

Já jsem si vytyčila pár (doufám) jednoduchých cílů, které bych mohla být schopná splnit. Chtěla bych totiž zahrnout do svého života malé zvyky, které v důsledku mohou změnit můj život. Takže z klasických "předsevzetí", jsem si uvědomila, že si dávám tyto cíle, abych si trochu vylepšila svůj život, posunula se někam dál. Vpřed se vzala.

A co že jsem si vybrala za cíle? Původně to byly tuším tři malé cíle, ale čím víc nad tím přemýšlím, tím víc mě jich napadá. Reálně si ale nemyslím, že jde změnit vše najednou, proto si cíle budu přidávat postupně. Myslím si, že je to i fajn tip pro vás, pokud si nevíte rady, jak na změnu v životě. Napíšu vám sem pár těch mých cílů a možná vás k něčemu i inspiruji :)

Pít více vody
Voda je podle mě naprostý základ všeho - zdraví, krása, štěstí. Máme po ní hezčí pleť, více energie, lépe se nám dýchá. Voda je podle mě naprostý zázrak. Dala jsem si za úkol vypít alespoň 2 litry denně a chtěla bych postupně ještě přidávat. Když mluvím o vodě, nemyslím tím celkově nějaké nápoje a tekutiny. Myslím tím opravdu čistou vodu. Ano, pokud si do ní hodíte mátu nebo citron, je to naprosto v pořádku, já to mám také ráda. Jen prosím nenahrazujte vodu sladkými nápoji (jako je Coca Cola, Fanta a podobné), kávou a ani kupovanými čaji. Vaše tělo potřebuje pořádně hydratovat. Věřte mi, že se vám odvděčí.

Najít si čas na čtení
Neustále mám pocit, že nic nestíhám a nemám čas. Přitom vím a vždycky tvrdím, že čas je jen o prioritách a my sami si ho řídíme. Problém je v tom, že tzv. time management mi vůbec, ale vůbec  nejde. Mám hodně povinností, které jednoduše musím splnit v nějakém termínu a to si naplánuji většinou dobře. Jenže často prokrastinuji - posouvám tyto povinnosti, ale zároveň nedělám, co bych chtěla a místo toho nesmyslně ztrácím drahocenný čas. Většinou to totiž dopadá tak, že strávím půl dne na mobilu projížděním sociálních sítí, přestože mě ten obsah ani nezajímá. Hlavně, že nemusím dělat ty povinnosti, že... Jenže ty na mě vesele počkají a já toho mám potom hodně a nestíhám vůbec své koníčky ani přátele. Z tohoto důvodu jsem také dlouho nepřidala článek na blog, na jednom projektu pracuji už měsíc a vůbec si nenacházím čas na knížky. Když už totiž chci vypnout mozek od školy, pustím si youtube nebo netflix, protože je to mnohem jednodušší než si číst. Večer tak usínám s mobilem v ruce, kde projíždím instagram, dokud neusnu. Špatně, špatně, špatně. S nástupem na vysokou, jsem přišla o všechny zdravé návyky, které jsem si osvojila během léta. To bych chtěla změnit právě těmito kroky.

Abych se ale už konečně dostala k bodu o čtení - chtěla bych si opět více číst. V prosinci se mi začalo dařit číst si před spaním, i kdyby jen dvacet minut. A je to úžasné. Krásně se mi u toho usíná, nemám špatné sny a ještě dělám svou oblíbenou činnost. Teď o Vánocích jsem měla rozečtené dvě knížky a další tři jsem dostala pod stromeček. Během svátků jsem na čtení neměla čas, protože jsem se věnovala hodně rodině, za což jsem tedy také nesmírně ráda! Naneštěstí pak přišlo zkouškové a čtení mám odst do školy, takže se tolik pak už necítím na čtení po večerech. Ale chci to zase změnit. A doufám, že po zkouškách si za odměnu přečtu co nejvíc knížek, hh.

Cestovat
Možná někteří víte, že mým snem bylo odjet na Work&Travel do USA. Vypadalo to, že se mi tento sen splní, ale poté, co jsem byla už jen krůček od podepsání smlouvy, jsem přišla na to, že ceny jsou enormní a že na začátku neukážou agentury celou částku. A za to, že bych celé léto pracovala, se mi nechtělo dávat tolik peněz (navíc, kde bych je vzala, že? :D). Rozhodla jsem se, že než opět další léto jen pracovat, podniknu konečně nějaké větší cestování. Chtěla bych projet low-cost něco z Evropy. Ještě nemám přesný  plán, ale rozhodně nechci prosedět léto doma. Cestování je opravdu úžasná činnost, která baví snad každého mladého člověka. A dnes je tolik možností, že by byla škoda toho nevyužít. Nemyslím si ani, že bych potřebovala hodně peněz, protože o luxusní dovolenou nestojím. Naopak bych chtěla zažít co nejvíce autentické cestování na vlastní pěst. Těším se, co ještě vymyslím.

Péče o pleť
Chtěla bych se naučit také starat o svou pleť, protože jsem se o ní nikdy extra nestarala, jen v době, kdy jsem trpěla silným akné - a to se o mou pleť stala spíše paní doktorka. Osobně bych ji chtěla začít čistit (věřte tomu nebo ne, ale já jsem si za svých 20 let nenašla v rutině žádné čištění pleti... hanba mi, já vím). Už jsem s tím začala a je to ten nejlepší pocit, nevím, proč mi to dříve vadilo. Také mě baví různé masky, ale ty si dávám jen výjimečně. Chci zapracovat také na kvalitě odličování. Já jsem se nikdy extra nemalovala, většinu mých teen let jsem si dávala jen řasenku, ale na druhou stranu jsem se vůbec neodličovala (hanba podruhé). Časem jsem si pořídila micelární vodu, kterou jsem začala používat. V Brně se spíše nemaluji, ale poslední dobou se mi začalo líbit full make-up líčení, takže když se maluji, dávám si často i další kosmetiku na tvář. Tu si už samozřejmě odličuji a dokonce jsem dostala i kvalitní odličovač k Vánocům, tak mám radost. Dále s pletí souvisí samozřejmě již zmiňovaná voda. Ta je velmi důležitá, ale k ní patří i strava, což je u mě kámen úrazu. Na stravě potřebuji zapracovat hodně, ale cítím, že momentálně nejsem schopna velkých změn, takže na to jdu postupně. Doufám, že do budoucna přibudou i tyto cíle.

Jóga, pohyb
Jóga mě ohromně baví. Podle mě ji ale nedělám na žádné úrovni. Ráda si pouštím videa od Yoga with Adriene, ale to většinou hledám krátké a jednoduché video. Přihlásila jsem se ale na tělocvik jako jógu a jsem zvědavá, jestli se tam dostanu. Baví mě, že je to pohyb, který pracuje na vašem těle a jeho ohebnosti, řekla bych. Hodně mi pomáhá s bolestí zad nebo celkově jako protažení. Chtěla bych do svého života zahrnou více pohybu, ale bohužel mě běžné sporty nikdy nebavili. Jediné co mě baví je jóga a běh, ale donutit se k tomu... To je horší. K Vánocům jsem si proto přála podložku na cvičení, kterou jsem také dostala a cvičím na ní právě jógu. V Brně jsem se zatím k běhu nedostala, protože se mi nechce jet/jít daleko do parku na chvilku běhu, jenže kolem kolejí běhat nemůžu - všude je velký provoz, hromada semaforů a lidí... Kdyby vás napadl nějaký sport, který bych mohla vyzkoušet, dejte mi vědět. Upozorňuji, že nemám ráda míčové hry a celkově mám radši individuální sporty než ty týmové.

Ekologie, bez obalu
No a jako poslední bod tu mám ekologii. O tu se zajímám už dlouhodoběji, ale dělám maličké krůčky. Letos bych na sobě chtěla zapracovat trochu víc, omezit obaly trochu víc a inspirovat lidi v mém okolí svým chováním. Mám v plánu se celkově o téma životního prostředí zajímat více a dozvědět se i nějaká vědecká fakta. Uvidíme, jak se mi to podaří. Zatím používám vlastní tašky, síťky (případně beru bez pytlíku v ruce), vlastní lahev na vodu i kávu, šetřím vodou, mám bambusový kartáček, třídím odpad, nejezdím moc autem, nenakupuji moc oblečení, nepoužívám brčka ani podobné věci, když můžu... A to je zatím vše, co mě napadá a co dělám. Plánuji si koupit ještě znovupoužitelné odličovací tamponky, menstruační kalhotky a přestat nakupovat nesmysly. Zajímalo by mě, co se třeba pro planetu snažíte udělat vy? :) Dejte vědět do komentářů, ať se navzájem inspirujeme.

A to by bylo ode mě pro dnešní článek vše, doufám, že vás něčím zaujal nebo inspiroval. Budu se těšit zase příště! <3

0 komentářů