Vysoká škola - přípravy

Jestli jsem někdy zpochybňovala, jestli jít na vysokou školu, tak si to nepamatuju. Já totiž chtěla jít na vysokou asi vždycky. Nechápejte mě zle, nejsem člověk, který chce na vysokou za každou cenu, jen aby měl titul. Ani netvrdím že by měl jít každý na vysokou, dokonce jsem i proti. A souhlasím, že praxe je leckdy důležitější než škola. Všechna povolání jsou důležitá, na některá potřebujeme vzdělání více, na některá méně, na jiná vůbec. Ale přesto jsem vždy chtěla na vysokou, i když jsem nikdy nevěděla, co chci dělat.


Já ani nevím, čím to začalo, proč jsem chtěla právě na vysokou, kde jsem to viděla... Možná jsem to vídala ve filmech, možná jsem chtěla ostatním dokázat, že na to mám, možná to byl jen instinkt. Dnes každopádně vím, proč na vysokou školu chci.


Je to podle mě skvělá zkušenost. Člověk se osamostatní, naučí se postarat se o sebe, nasbírá kontakty a zkušenosti. Také si tím člověk prodlouží mládí. Nejsem úplně party typ člověka, ale na druhou stranu i to je důvod, proč jít na VŠ. Prodloužení mladí pro mě znamená to, že nemusím ještě jít pracovat (což zní líně, ale vysvětlím to). Ale já dlouho vůbec netušila, co by mě mohlo bavit. Teď už mám jakousi představu, ale i tak jsem nejistá a je podle mě fajn mít ještě trochu času, než budu pracovat až do důchodu. Navíc mládí je pro mě spojeno s cestováním a přáteli, což vysoká škola také nabízí. Najdete si tu nové kamarády na život (alespoň se to říká, tak v to doufám, hh), můžete zažít spoustu zábavy a mít krásné vzpomínky. Cestovatelské možnosti nejsou nijak malé. Program Erasmus+ je další veliký důvod, proč na vysokou vyrazit. Strávit půl roku v zahraničí, studovat tam a ještě dostat dotaci, abyste to finančně zvládli.. To je sen. Jinde tohle asi nezažijete. Školy jsou rády, když se rozvíjíte, takže kromě studia můžete vyzkoušet i stáže a dokonce výjezdy mimo Evropu. Zdokonalíte si tak jazyk, komunikační dovednosti, dosáhnete ještě větší samostatnosti, poznáte jiné kultury a ještě se pořádně zabavíte. No a poslední důvod, který mě v tuto chvíli napadá, je podle mě ten nejdůležitější. Informace. Jednoduše na VŠ chci proto, že se chci dozvědět nové informace, rozšířit si znalosti, naučit se něco nového.




Čím víc se nástup na vysokou školu blíží, tím víc se těším. Proto si myslím, že na vysokou patřím. Doufám, že mě to bude bavit stejně jako příprava na ni. Těším se na nové znalosti, zkušenosti, spolužáky, kamarády, Erasmus a další věci, které mi vysoká škola přinese. Začne mi tak nová etapa života. Momentálně jsem hrozně natěšená a (asi poprvé v životě) se těším na konec prázdnin. Každý den se alespoň podívám do informačního systému Masarykovy univerzity, jestli tam nenajdu něco nového nebo se jen dívám na předměty.. Hledám inspiraci na zútulnění pokoje na koleji, seznamy věcí, které si vzít s sebou apod.





To by bylo k mé dnešní myšlence vše. Obrázky s motivačními citáty, které jsem použila jsou ze stránky weheartit, nejsou mé. Na této stránce hledám inspiraci (viz dvě fotky níže).



Není co dodat.. Takovou krásu asi na koleji nenajdu.

Doufám, že se teď taky na něco těšíte a jestli ne, tak vymyslete něco, na co se těšit můžete. A nebo prostě žijte okamžikem. Važte si sluníčka, deště, duhy, hvězd, vzduchu, vody... Milujte život, planetu, sebe a lidi kolem.

Nikol ♥

0 komentářů